2011. október 18., kedd

DIY kép

A négy New York-i fotónk helyére kerestem egy nagy, gyerekszobába illő képet. Nem akartam újra megfúrni a falat (mármint technikailag nem én fúrom, hanem a férjem, de olyan lakberendezősen hangzik, hogy ezt is meg tudnám csinálni, ha akarnám), mert nagyon szeretem őket és reményeim szerint egy nap még visszakerülnek ide. Azt sem tudtam igazán mit is keresek, sok minden tetszett, de valahogy az összes eltérített az eredeti tervemtől, hogy a szoba stílusa "állatos" motívumokra épüljön, némi skandinávos beütéssel. Aztán amikor a RAR-ra tervezett párnához átkutattam a textiles dobozomat, ráleltem egy madaras anyagmaradékra, amit három éve vettem az IKEÁ-ban, készült is belőle két párnahuzat a dolgozóba, de valahogy nem illettek oda. Most azonban újjászületett, mert némi textilfesték és egy nagy képkeret segítségével felturbóztam egy kicsit. A párna mellé amúgy is kellett valami, ami kiegyensúlyozza a "sárgaságot" (az agancsok mellett a másik heppem a szimmetria....am a dork I know....), ezért sárga textilfestéket vettem és egy nyír képkeretet.



A passzpartut (nem tudom szakszerűen írtam-e le ezt a szót, úgyhogy sorry, ha nem) rátettem a textilre és próbáltam beigazítani, hogy a legtöbb madárka látszódjon, aztán csak úgy szemre körbevágtam, majd nagyon amatőr módon sima barna ragasztószalaggal ráfeszítettem a fehér keretre. Ha valaki ilyet csinál, előtte nézze meg, hogy a jó oldalra ragasztja-e, mert különben úgy jár, mint én, hogy az egészet sűrű káromkodások között óvatosan le kell szednie és újrakezdeni az egészet. Nekem ez a művelet tovább tartott, mint maga a festés. Amikor szépen kifeszült a "festővásznam", nekiestem a festékkel. Mivel a minta nagy és a madaraknak jóformán csak kontúrjuk van, olyan volt, mintha egy óriási kifestőben színeznék. Tíz perc múlva kész is lett a mű, némi száradás után pedig felkerült a helyére. Normál esetben, a textilfestéket vasalóval fixálni kell, én ezt kihagytam, mert úgyis a falon lesz. És hogy lássátok a végeredményt, itt van egy before-after képsor: (és igen, vakut kezelni, fehéret állítani még mindig nem tudok, tehát becsillogott az egész)

A New-York-i fotósorozat a dolgozóban.

Madárkák az átlényegült gyerekszobában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése