2012. június 19., kedd

DIY: játék sminkkészlet

Bárki, aki hozzám hasonlóan rendelkezik egy négyéves forma lány gyerekkel (vagy aki volt négyéves lány) jól tudja: előbb-utóbb menthetetlenül elérkezik és tornádóként söpör végig a család életén a "királylány" korszak. Nálunk ez kábé egy éve kezdődött, ám hardcore formában úgy fél éve éljük mindennapjainkat rózsaszín és lila ködben. A fázisok a következők voltak: rózsaszín hajgumi és csitt-csatt a hajban. Rózsaszín ÉS lila hajgumi és csatt, plusz hajpánt. Rózsaszín és lila színű ruházat egyszerre (!!!!). Mostanra pedig eljutottunk a mortal combat verzióhoz, ami tetőtől talpig rózsaszín és lila cucc (igen, az ember egy idő után elveszíti az irányítást afelett, hogy a gyereke mit vegyen fel reggelente), rózsaszín-lila csatt és gumikollekció, úgy 10-12 nyaklánc és ugyanennyi karkötő, valamint az én ellopott rúzsom és körömlakkom, mindez megfejelve Vili egyik textilpelenkájából applikált "fátyollal" (mert ugye a királylányoknak elengedhetetlen). Sőt, gyakorlatilag a lányom joghurtot is csak akkor eszi meg, ha rózsaszín. Ha valaki egy kicsit is vizuális típus, gondolom látja maga előtt az összhatást. Igen, a gyerekemen vagy mindenki röhög, ha kimerészkedünk az utcára, vagy engem méregetnek furán. Persze az apjával mi csak tűrünk, a háta mögött bevallom néha mi is mosolygunk rajta kicsit, ám bízva bízunk, hogy már csak pár év és elmúlik. Mindezek ellenére semmiképpen sem szeretnénk elrontani az ő örömét, legfeljebb próbáljuk finoman terelgetni egy szolidabb külalak felé.

Ezt a hosszú bevezetőt csak azért mondtam el, hogy lássátok, napi szintű probléma ebben a témakörben értelmesen elfoglalni a gyereket. Mert én tényleg nem szeretem, ha igazi rúzzsal keni ki magát, egyéb okokból is: összekeni a kanapét, a ruhájából sem jön ki. Nem beszélve arról, ki tudja mi baja lesz tőle, ha lenyalja az ujjáról a körömlakkot. Ám a megoldás váratlanul rám talált. Tök véletlenül egy amerikai blogon botlottam bele egy házilag elkészíthető játék sminkkészlet leírásába, ami biztosan gyerek-és kanapébarát.  A hozzávalók minden átlag női háztartásban fellelhetők (kivéve most pont nálam, mert épp kidobáltam az összes lejárt smink cuccomat:-((. De drága barátnéim most is kisegítettek. A régi szemhéjpúderes dobozokat Dórinak köszönhetem, a körömlakkok pedig az én hűtőmből (igen, én a hűtőben tárolom a körömlakkjaimat) és Meli barátnőm megunt készleteiből származnak. Innen is pusszantom őket a segítségért.



Első lépésben megszabadultam az eredeti szemhéj púderektől és NAGYON alaposan kimostam a sminkes dobozkákat, majd hagytam megszáradni őket. A körömlakkokat felráztam, és hagytam kicsit ülni, hogy a keverő golyócska leszálljon az üveg aljára, mert őt nem szeretnénk kiönteni.




 Ezután következett a móka: óvatosan beleöntögettem a kiválasztott színeket a tégelyekbe. A körömlakk száradás után összemegy, tehát próbáltam pont tele tenni. Nem volt más hátra jött a legrosszabb rész: várni kellett, míg megszárad. Fontos, hogy tényleg teljesen megkössön, különben ott tartunk, ahol nem akartunk, mindent összekenhet a csemete vele. Legjobb, ha legalább két napot pihen, hogy az illata is elpárologjon.



Itt pedig a végeredmény: az igazira megszólalásig hasonlító, mégis teljesen ártalmatlan szemfesték, szájfény és pirosító.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése